August 31, 2016

59 Tahun Malaysia Merdeka

 
Selamat pagi Malaysia! 

Alhamdullilah. Tahun ini, 2016, adalah tahun ke-59 Malaysia menyambut kemerdekaan. Terima kasih kepada tokoh-tokoh negara yang berusaha menjadikan Malaysia sebagai satu negara merdeka dan berjaya membangunkan Malaysia agar kita boleh hidup dalam keselesaan hingga kini. 

Tak dinafikan, Malaysia kini sedang mengalami krisis politik. Aku tak ambil tahu sangat cuma aku tahu hak sebagai rakyat Malaysia dan dah daftar sebagai pengundi. Hehe. Korang dah daftar? :D

Alhamdullilah, negara yang kita sayang, Malaysia masih aman dan didoakan agar terus aman sampai bila-bila. Amin. 


Negaraku..
Negaraku..
Ku beri sepenuhnya.. 
Ini negaraku..
Oh darahku..
Hiduplah sepenuhnya..
Dirgahayu semua..
( Negaraku yang dinyanyikan oleh Joe Flizzow, Altimet, SonaOne, dan Faizal Tahir ) 

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke- 59

MALAYSIA

10 comments:

  1. Selamat menyambut Hari Kebangsaan Siqah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hee. Lambat reply. Morning kak 😊

      Delete
  2. Merdeka!! bkn senang nk merdeka..semoga keamanan dikecapi ini dpt dinikmati sehingga ke generasi seterusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah.. Semoga kita kekal aman sampai bila-bila..

      Delete
  3. Dari dulu lg krisis yg sma. But after all that I still love malaysia the way it is <3 haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah! Betul tu! Krisis yang sama yang macam tak akan pernah berakhir 😏 We love Malaysia ❤️

      Delete
  4. moga negara kita terus aman makmur n terpelihara dr segala kekacauan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin kak.. Semoga kita sentiasa aman makmur..

      Delete
  5. Lagu faizal tahir tu memang gemersik kan 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serius! Suka sangat lagu tu! Patriotik sangat masa dengar ❤️

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。