July 13, 2016

How To Not Be Hard On Yourself

Dear all, 

Just sharing..

 
HOW TO NOT BE HARD ON YOURSELF 

Nota nombor dua paling aku sentiasa kena ingat. 
"Don't compare yourself to others because you are not them"

Tak dinafikan, aku ada juga bandingkan diri aku dengan orang lain. Bila dah buat perbandingan, mulalah aku tak semangat dan rasa diri ini serba kekurangan. 

Tahu bahawa tak elok bandingkan diri dengan orang lain. Masing-masing punya kehidupan sendiri. Kadangkala kita tengok orang gembira tanpa tahu apa yang dia hadapi. Mungkin simpan duka di dalam hati. Siapa tahu kan? 

Jadi sekarang, aku positifkan diri agar tidak terlalu memikirkan hal yang tidak perlu difikir. Buang masa je sebenarnya. Dalam sehari ada 24 jam dan tidak perlu buang masa dengan memikirkan hal remeh. 
Always remember, 

Don't be hard to yourself.. 

Till then, 

Love,

12 comments:

  1. betul tu kak, kadang-kadang saya juga suka membandingkan kekurangan diri saya dgn kelebihan orang lain. :c

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia tak pernah lari daripada buat perbandingan kan.. Jom kita sama-sama berubah :)

      Delete
  2. setuju.... kite kene sentiasa positifkn diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeayyy! Tinggalkan negatif di belakang.. Positifkan diri :)

      Delete
  3. BETUL TU...
    positifkan diri..perkara simple..let it go..xperlu nk sakit kepala memikrkannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak lagi benda nak fikir kan lya.. Tak perlu fikir hidup orang lain. Huhu. Nak berubah senang je ek 😁

      Delete
  4. kan,, kita tak same dengan orang lain. tp kalau nampak yg dibandingkan depan mata tu, trasa jugakk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau depan mata dibandingkan pasti lagi terasa mek yuni.. Huhu.. Moga kita sentiasa positifkan diri :4

      Delete
  5. betul tu, tak yah la fikir benda yg remeh temeh kan..buat serabut kepala je...

    ReplyDelete
  6. tadi da komen... tapi ter erase :)

    aida setuju dgn semua di atas.
    jadik diri sndiri.
    hormat diri sendiri.
    beri ruang kpd diri sendiri.

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。