June 29, 2016

Meriah Suasana Hari Raya di Kampung: Posisi Tidur

Assalamualaikum dan hello semua :) 

 
Bukan plan rumah ye.
Ini posisi tidur masa hari raya di kampung. Maklumlah, semua balik beraya. 
Gambarajah ini biasanya terjadi kalau aku balik kampung aku sebelah Ayah di Karak, Pahang. 
Keluarga Ayah aku ramai. Semua berkumpul di rumah Atuk. 
Seronok bila berkumpul ramai-ramai.
Dan yang paling penting, mesti bangun awal di pagi hari raya. Kalau tak, sampai dah takbir raya dan kau masih tak mandi. Hehe :D

Tahun ini,
 Buat pertama kali aku akan beraya di kampung suami pada hari raya pertama. 
Pasti kelainan terasa.
Looking forward to that :) 

Till then, 

Love,

24 comments:

  1. Geng depan tv paling best. Mesti riuh rendah. Tp tulah, utk budak2 only. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. betul tu ana. geng depan tv paling best sebab biasa malam raya cerita mesti best punya. tapi tu lah, budak2 je boleh..hehe

      Delete
  2. Assalammualaikum Siqah..pertama kali beraya di rumah mertua ya...jadikan ianya kenangan indah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam kak PC :) Haah kak, pertama kali beraya rumah mentua tahun nie. insyallah, moga ianya memori yang indah :)

      Delete
  3. heheheheh walaupun serabut penuh umh time nk tido n time bangun paling meriah... time nk sapan ramai2 pun syok... hahahha saat2 yg indah akan di kenang bila dh besar nnti...

    akak jarang dpt tdo umah atuk2 akak camni, sbb umah atuk belah mak selang serumah je, atuk sebelah abah sebelah umah akak kt kampung hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak. seronok bila bangun ramai-ramai, pagi bersiap nak mandi semua, nak sarapan, dan bermaafan di pagi raya. seronok!pasti akan dikenang saat itu sampai bila2.

      lahhh dekat betul akak rumah kedua-dua atuk. mana-mana pun boleh nampaknya. hehe

      Delete
  4. Rindu kat kampung nenek.. Kite dah takde kampung.. Umah nenek terbakar 3 tahun lepas :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. alorr sedihnya rumah nenek terbakar. huhu..Moga Yien bergembira berkumpul bersama keluarga di hari mulia ini ye. jangan sedih tau :)

      Delete
  5. mek tahun lepas raya dalam spital. tahun ni raya rumah suami. petang baru balik rumah mummy. tu pn, looking fowrd jugakk

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom kita looking forward sesama :) berhati2 di jalan raya mek sekeluarga :)

      Delete
  6. haha, betol tu..ijan pun kalau balik raya rumah mak, memang xcukup bilik tidur..so terpaksa tido je kat ruang tamu sbb adik-beradik ramai..tapi syok boleh lepak sambil gosip =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes! lepak sambil gosip. betul sangat! hehe. sesekali berjumpa, mesti ada je benda nak cerita kan.. hehe. rindunya. best2!

      Delete
  7. tingat memori ms kecik dulu cenggini susananya... berhimpit2 tp seronok ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan anies :) berhimpit, serabut ramai2 tapi kemeriahan terasa. itu yang seronok :)

      Delete
  8. alahai..rindunya suasana camni

    ReplyDelete
  9. memang bestlah kalau dapat macam tu nostalgia sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. nostalgia kak AA. ramai2 penuhkan rumah atuk. bukan selalu rasa. kalau tak masa raya, masa kenduri lah bertemu :)

      Delete
  10. selamat hari raya aidilfitri siqaa. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya aidilfitri juga shaf :)

      Delete
  11. Sama jugak lah dengan saya kalau semua adik-beradik balik kg. Berselerak tidur. Yang ada bilik pun kadang-kadang join Juan tiduq luar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Tidur luar bergelimpangan ramai2 lagi best sebenarnya. Lagipun bukan selalu nak tidur begitu. Sesekali sangat :) Masa raya, tak pun masa kenduri kendara. Hehe

      Delete
  12. selamat beraya di umah mertua ye dik :)

    umah mak aida ke, umah mak mertua ke, sama aje.
    lintang pukang semua nyer...
    merata tempat bleh tido :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Lintang pukang buat best. Meriah terasa. Hee.

      Selamat hari raya juga kak Aida dan keluarga :)

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。