June 27, 2016

Iklan Raya TNB 2016: #LepasTu

Assalamualaikum dan hello semua :) 

Setiap tahun aku mesti menantikan iklan raya Aidilfitri oleh Petronas, TNB, dan sebagainya. Aku salah seorang daripada mereka yang menantikan iklan raya. Korang pun sama ke? High 5 sikit! 

Setiap iklan raya pasti ada mesej yang cuba disampaikan. Ada yang sedih pada mulanya dan gembira di akhirnya. Ada yang kelakar. Macam-macam ada.

Untuk tahun nie, 
Aku sangat suka iklan raya TNB 2016 yang bertajuk #LepasTu

 
Aku suka sebab budak tu comel! Banyak betul kesalahan dia. Ingat pulak tu kumpul semua kesalahan dan minta maaf di hari raya. Hii. Comel. Mesej yang cuba disampaikan oleh iklan ini pun bagus. Sampai jauh di sudut hati ini. 

Benar.

"TIADA KESILAPAN YANG TIDAK BOLEH DIMAAFKAN" 



Happy watching! 

Till then,

Love,

22 comments:

  1. Assalammualaikum Siqah..yup...iklan raya ni kak PC dengan suami selalu tunggu-tunggu..nanti kami tengok dan berbincang sama sendiri..ikut pendapat masing-masing..hihihi..kadang ketawa juga.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam kak PC :)

      kan kak. raya setahun sekali, pasti kita menantikan iklan raya yang baru. kalau ada yang menarik perhatian tu, sangatlah teruja melihatnya :)

      Delete
  2. akak pun suke tgk iklan tnb tuh tp ada tayang kt tv ke? mcm takde nampak pun kuar kt tv... ke akak yg tak pasan...

    sesuai tgk si budak tuh ngn mazlan tuh ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. siqah tak tahu ada keluar tv ke tak akak. sebab siqah tengok kat youtube. jarang bukak tv di rumah ni. hehe.

      sesuai kan mazlan dan budak tu :)

      Delete
  3. betul tu...tiap hari ada je iklan yang touching kan...
    tapi iklan yang ni x tengok pun lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehlah tengok kak :)
      menarik. iklan nie buat kita suka ketawa gembira di hari raya :h

      Delete
  4. Replies
    1. kan~ siapa entah budak ni? tapi dia comel :)

      Delete
  5. hehe..ngaku kesilapan ni..
    dh nmpk tua lan pet2

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun mengaku semua kesilapan pada hari raya saja. hehe, masih comel.
      kannn tua dah nampak mazlan..

      Delete
  6. Iklan paling comel dan sarat dengan mesej.. Budak tu memang comel..

    ReplyDelete
  7. best iklan nih, budak tu memang comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak AA :) suka tengok. comel..

      Delete
  8. Hahaha...memang comel budak ni

    ReplyDelete
  9. sgt byk tu kesalahan dia hi hi hi...
    sabo ajer la :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Ayah pun terkejut dengar salah dia banyak sangat. Siap ingat semua pulak tu :h

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。