April 20, 2016

Wordless Wednesday #3


Sesungguhnya, ini adalah benar.
Lebih baik kami, wanita membebel daripada berdiam seribu bahasa. 
Please take note ye :D

Love,
  SiQaH 

38 comments:

  1. Betul sangat tu Iqa
    Kakak kalau dah tak tahan memang akhirnya kakak diam aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak. Diam tu lebih baik kadang2. Untuk elakkan dari berlaku pertelingkahan..

      Delete
  2. Tapi ini yang jarang orang ambil tahu siqah...selagi membebel selagi itu maih ada rasa...ya diam itu lebih bahaya sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak. Siqah pun rasa diam itu lagi bahaya. Bila bebel, at least kita menyatakan perasaan tak puas hati tu. Kalau diam jadi pendam perasaan lah..

      Delete
  3. Replies
    1. Samalahhh kitaaa :) Baik kita bebel. Hahaha!

      Delete
  4. bila wanita lebih banyak berdiam...maka berhati2 lah wahai lelaki

    ReplyDelete
  5. Setuju sangat.... Kalau dah diam tu maksudnya majuklah hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Kan mak. Tanda merajuk itu pun , diam jugak :D

      Delete
  6. hihi..saya kalau marah mmg malas nak cakap ..baik diam..cakap time tengah marah takut lain pulak jadinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak mawar. Kadang kalau cakap masa marah, boleh sebabkan kita buat sesuatu atau cakap sesuatu yang tak boleh ditarik balik :(

      Delete
  7. betul tu..bila dah betul2 sampai tahap frust sangatt, mmg akan diam je la...lantakkan situ...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah lantakkan lah, yang bahaya kan. Dah tak ambil peduli. Huhu.

      Delete
  8. Tersangat lah betul.. :)
    singgah petang ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan awak :) Terima kasih singgah sini πŸ™πŸ˜Š

      Delete
  9. kadang2 kalau diam tanda marah jugak ni siqah betul tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak Noor. Diam boleh jadi tanda marah juga. Marah tapi malas nak bercakap sebab tahu tidak ke mana-mana hasilnya..

      Delete
  10. betul sangat tu iqa, baiklah kita membebelkan..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak AA.. Hihi. Kita bebel tanda sayang πŸ˜†

      Delete
  11. Replies
    1. Terima kasih Yui :) Happy weekend and have a nice day!

      Delete
  12. Benda nie memang tidak dinafikan lagi , perempuan kalau pot pet pot pet tu benda biasa , kalau dah diam .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Kannnnnn ~ Tak dapat dipisahkan antara bebelan dan wanita. Terima jela. Hihi

      Delete
  13. akakpun sama, kadang2 membebel tanpa disengajakan walaupun cuba elak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii. Dah lumrah wanita begitu kot kak (^_^)

      Delete
  14. Akak pun sama Siqah...bila dah bagi pendapat tak ikut juga pendapat kita...dan dia buat juga...kitan tunggu sahaja akibatnya...pastu...bagi nasihat ikut akibat tadi....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Haa tu bila terkena baru nak beringat. Masa tu kalau bagi nasihat memamg syok kak Fida. Ayat akan dimulai dengan 'kan dah kata dulu, bla bla bla' . Hahaha.

      Delete
  15. setuju..tp kebanyakan lelaki tak sanggup dgr bebelan wanita hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak. Memang tak sanggup. Buat muka tak sanggup yang tak tahan tu. Hehe.

      Delete
  16. bila dah pasrah & kecewa xde ubat lg dah...
    move on dan xmungkin dh nk toleh blkg balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes.. So true. Bagi peluang cuma tidaklah berkali. Sekali lepas, biarkan saja. Jangan toleh lagi. Kita kena kuat πŸ’ͺ

      Delete
  17. Betul tu..klu diam tu maknanya dh marah sgt la tu.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Baik bebel ye tak? Hahaha!

      Delete
  18. Betul tu. Bebelan dgn wanita rasanya mmg sinonim. Tp kalau mereka diam tu mesti ada something wrong somewhere. Pasangan kena alert jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Cik La. Pasangan kena alert kenapa wanita diam kalau biasanya dia bebel je. Mesti ada sebab kenapa. Diam lagi bahaya tau :D

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。